loading

Pomoć i samopomoć - Vrijedi znati...

Pomoć i samopomoć - Vrijedi znati...

SDDH uvodi novu rubriku "Pomoć i samopomoć - Vrijedi znati..." u kojoj ćete moći pročitati zanimljive i poučne članke različitih izvora koji se odnose na aktualne izazove u kojima se kao društvo nalazimo.

 

Gradski ured za zdravstvo Grada Zagreba u suradnji sa Centrom za zdravlje mladih Zagreba pokrenuo je prvu digitalnu platformu za edukaciju mladih i nastavnika o mentalnom zdravlju. Edukacije mogu započeti svi zainteresirani i to kroz stručne tekstove i video uratke o aktualnim problemima, izazovima mentalnog zdravlja i načinima kako prihvatiti vlastite emocije te na koji način se nositi s nepoznatim iskustvima emotivnih stanja u vrijeme pandemije. Više informacija o edukacijama i materijalima za unaprijeđenju mentalnog zdravlja možete saznati na njihovoj web stranici.

 

Studije objavljene u The Journal of Alimentary Pharmacology and Therapeutics pokazuju da skoro 50% populacije ima nedostatnu koncentraciju vitamina D u krvi, posebice tijekom zime i ukoliko žive sjeverno od 35. paralele. Rizične skupine u pandemiji COVID-19 su osobe starije dobi i polimorbidni bolesnici, upravo one skupine u kojih se ujedno bilježe niske vrijednosti vitamina D u krvi. Preporuke za nadomjesnu primjenu vitamina D pročitajte u objavi HZJZ.

 

Kako se pobrinuti za svoje mentalno zdravlje i osloboditi akutnog stresa, za magazin Doktor Online analizira jedan od najutjecajnijih psihijatara, dr. Darko Marčinko, predstojnik Klinike za psihijatriju i psihološku medicinu KBC-a Zagreb.

 

Magazin Gloria Glam donosi priču s psihologinjom Andreom Gerčar o tome što je i kako se očituje ekonomski stres. Na kraju teksta pronađite i korisnu vježbu za borbu protiv osjećaja anksioznosti i gubitka kontrole nad svojim životom.

 

Naše tijelo stres doživljava kao upozorenje na moguću prijetnju ili opasnost, pa ono u njemu izaziva reakciju "bori se ili bježi" Određena razina stresa uvijek je prisutna. Gotovo ga je nemoguće potpuno izbjeći, pogotovo u današnjem načinu života, a većina nas to ne bi ni željela. Naime, koliko god to čudno zvučalo, stres na neki način doživljavamo kao začin u životu jer ga on čini uzbudljivijim, napetijim i zanimljivijim. Ipak, ako trajanje i količina stresa izmaknu kontroli i postanu prekomjerni, to može ozbiljno ugroziti zdravlje i narušiti kvalitetu života. Više

 

Moglo bi se pomisliti da su stresne situacije samo one situacije koje donose nesreću, nevolju ili općenito nešto što negativno utječe na život pojedinca. No, stresne situacije ne moraju biti samo negativna zbivanja. Svaka nova situacija, koja zahtijeva veliki prilagodbeni napor, za pojedinca može biti stresna, kao na primjer veliki dobitak na lotu za pojedinca koji je dugo živio kao siromah. Sve one fiziološke i psihološke promjene te promjene u ponašanju pojedinca koje se zbivaju pod utjecajem stresnog podražaja zovemo reakcijama na stres, a o tomu kako se na njih prilagoditi piše mr.sc. Darko Sambol, prof. psiholog.

 

U zanstvenom časopisu Nutrients početkom travnja 2020. objavljen je prvi pregledni znanstveni rad koji povezuje smanjeni rizik i smrtnost od gripe i infekcije novim koronavirusom SARS-CoV-2 s primjenom vitamina D. Potpisuje ga skupina američkih znanstvenika pod vodstvom dr. Williama B. Granta, a sažeto prenosi Index.hr.

 

Onaj tko se grčevito drži za život izgubit će ga“, kaže narodna izreka kojom veliki britanski filozof Alan Watts započinje svoje djelo „Mudrost nesigurnosti – poruke za doba tjeskobe“. Portal Alternativa za vas prenosi savjete Allana Wattsa za doba nesigurnosti i tjeskobe.

 

Imunitet je medicinski pojam kojim se označava sposobnost organizma da se odupre i obrani od infekcija, bolesti ili neke druge biološke opasnosti. A jeste li se ikada upitali postoji li osim ovog tjelesnog i onaj psihološki imunitet? O tomu, za IN Portal, piše poznata psihologinja Višnja Majsec Sobota.

 

Glazba ima povoljne učinke na smanjenje negativnih posljedica stresa i smanjivanje tjeskobe. Prenosimo preporuke za izbor glazbe za opuštanje i poboljšanje spavanja.

 

Stresne situacije poput aktualne utječu ne samo na naš um, nego i na naše tijelo. Osim problema s koncentracijom i usmjeravanjem pažnje, stres izaziva slabljenje imunosnog sustava nužnog upravo radi sprečavanja obolijevanja. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet izdao je prezentaciju s idejama kako pomoći djeci u suočavanju sa stresnim situacijama, a kroz koje će se i roditelji prisjetiti svojih snaga.

 

Karantene, izolacije, samoizolacije... uz promjenjivo vrijeme dovode do toga da se sve manje izlažemo sunčevoj energiji koja je potrebna za sintetiziranje vitamina D, koji, između ostalog, igra važnu ulogu u smanjenju upalnih procesa i jačanju imuniteta što nam je nužno za obranu od korona i drugih virusa. O tomu kako zaustaviti ovaj začarani krug za N1 govori Maja Trifković, nutricionistkinja s Instituta za zdravlje i sigurnost hrane BiH:

http://ba.n1info.com/Vijesti/a418635/Savjeti-za-ocuvanje-i-jacanje-imuniteta-u-borbi-protiv-korona-virusa.html

a dodatno o ulozi vitamina D i značaju njegove nadoknade pročitajte ovdje:

https://www.adiva.hr/nutricionizam/dodaci-prehrani-nutricionizam/vitamin-d-zasto-je-toliko-bitan-i-kako-ga-nadoknaditi-kada-su-dani-kraci/

 

Dragana Jovanović, pulmologinja i redovna profesorica beogradskog univerziteta, u emisiji "Novi dan" N1 Televizije govorila je o specifičnostima koronavirusa i bolesti uzrokovane njime u odnosu na slične infekcije. Naglasila je važnost praćenja bolesti do kraja, navela kako često klinička slika krene blagim simptomima, a potom se oko desetog dana bolest pogoršava, te posebno napomenula da inkubacijski period traje i do 28 dana, a prema nekim istraživanjima virus po pojavi simptoma u tijelu može ostati i do 37 dana tako da mnoge osobe koji imaju lakše simptome dugo mogu biti prenositelji:

https://www.youtube.com/watch?v=_TQPbnF4tPQ

 

Poliklinika za zaštitu djece i mladih grada Zagreba pripremila je infografike za roditelje i mlade o tomu kako se suočiti s traumatskim iskustvom potresa:

https://www.poliklinika-djeca.hr/aktualno/novosti/smjernice-za-roditelje-potres-kako-si-mozemo-pomoci/

 

"Pronađite stvari na kojima ste zahvalni. Smirite se i nazovite najmilije, a utješite ljubimce jer tješeći njih zapravo tješite i sami sebe." savjetuje psihologinja Mirjana Krizmanić. Priznaje da je i nju strah, no poručuje da ne podliježete panici...

https://m.24sata.hr/lifestyle/sto-nakon-potresa-pronadite-stvari-na-kojima-ste-zahvalni-682612

 

U stresnoj situaciji naša psiha se brani od frustracije nesvjesnim obrambenim mehanizmima. Boris Blažinić, istakuti prof. psihologije, psihoterapeut i sudski vještak za psihologiju za 24sata.hr je objasnio koji su zreli, umjereno zreli i nezdravi načini sučeljavanja sa frustracijom:

https://www.24sata.hr/lifestyle/kako-se-nosite-sa-frustracijom-i-stresom-u-korona-situaciji-682407

 

Julie Cohen, spisateljica i urednica koja živi u sjevernoj Italiji na portalu romper.com je opisala život u karanteni s malom djecom, dok u isto vrijeme radi. Ona navodi kako moramo razmišljati, ne samo o sebi već i o drugima koje treba zaštititi te na svakodnevno podsjećati i samoga sebe i svoju djecu:

https://www.24sata.hr/lifestyle/ispovijest-majke-iz-italije-ja-sam-ti-ali-tri-tjedna-prije-tebe-682186

 

O odgovornom ponašanju i tomu što nas na njega motivira za Zagrebačko psihološko društvo piše Marina Milković:

https://zgpd.hr/2020/03/21/odgovorno-ponasanje-sto-nas-motivira/

Partneri

  • SOIH
  • Strukturni fondovi
  • Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
  • Razvoj ljudskih potencijala
  • Grad Zagreb
  • Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva
  • EAMDA
  • HZZ
  • ZOSI
  • Pliva d.o.o.
  • Europska unija - Zajedno do fondova EU
  • Vlada RH - Ured za udruge
  • POSI
  • Treat NMD
  • Zaklada
  • Turistička zajednica grada Zagreba
  • Centar za rehabiltaciju Zagreb

Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija