loading

Aktualnosti

Primjena bajke i likovnosti u radu s djecom s teškoćama i inkluzivnim grupama

Primjena bajke i likovnosti u radu s djecom s teškoćama i inkluzivnim grupama

15. lipnja 2022.

Edukacija „Primjena bajke i likovnosti u radu s djecom s teškoćama i inkluzivnim grupama“, održana je dana 10. lipnja 2022. godine, u Dnevnom centru za rehabilitaciju djece i mladeži „Mali dom- Zagreb“. Edukacija je provedena u okviru projekta Društva distrofičara Zagreb (DDZ) „Jednaki od malih nogu“, financiranog od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih. Voditeljica edukacijskog programa bila je Margareta Vidmar, mag.rehab.educ., spec.psychotr., a cilj programa je uvesti stručnjake u osnovna znanja o području primjene bajki putem likovnosti i drugih ekspresivnih medija u edukacijsko-rehabilitacijskom i terapijskom radu te mogućnosti primjene u inkluziji.

Bajke komuniciraju s nesvjesnim dijelom psihe koji može primiti i prepoznati skriveno značenje simbola i arhetipski jezik te osnažuju i pomažu u savladavanju raznih etapa odrastanja. Govore o osamljenosti, nemoći, strahu, ljutnji, krivnji, preživljavanju, vršnjačkoj kompeticiji, prijateljstvu i praštanju, kao i skladu s vlastitim unutarnjim bićem.

Tijekom uvodnog dijela edukacije polaznici su bili upućeni u teorijska znanja o značenjima bajki i njihovoj terapijskoj ulozi, kao i o strukturama bajki, simboličnom značenju te psihoanalitičkim i dubinskim psihološkim tumačenjem bajki. Na primjerima iz prakse polaznici su upoznali raznolike mogućnosti primjene bajke u edukacijsko-(re)habilitacijskom, terapijskom i inkluzivnom radu te su bili  upućeni u postavljanje ciljeva, kreiranje i planiranje aktivnosti u kojima se primjenjuje bajka i ekspresivni mediji. Voditeljica je kroz prikaze slučaja objasnila terapijsko i inkluzivno značenje obrade bajke kroz različite aktivnosti (radionice), kao npr. kroz dramatizaciju Crvenkapice - izradila se figura vuka, koja funkcionira kao lutka, a bajka se razvija kroz kreativne radionice: procesna drama, likovnost, glazba, pokret i ples. Ciljevi ovakvih radionica su pružanje mladima s invaliditetom iskustva sebe kao kreativnih bića i mogućnosti aktivnog sudjelovanja u kulturnom i javnom životu zajednice; utjecaj na promjenu konzervativnih tradicijskih i stereotipnih obrazaca percepcije osoba s invaliditetom i ostalih marginaliziranih skupina, senzibilizacija društva promoviranjem socijalnog modela i pozitivne različitosti; novi uvid i iskustva svih sudionika, ohrabrivanje na samoekspresiju i kreativnost, podizanje kvalitete života; oživljavanje bajki i njihovih terapeutskih svojstava; stvaranje mreže s drugim ustanovama i stručnjacima koji se bave marginaliziranim skupinama i skretanje pozornosti na mogućnost djelovanja na korisnike i zajednicu putem umjetničkih projekata.

Na praktičnom dijelu edukacije, polaznici su sudjelovali u aktivnostima crtanja i bojanja različitim medijima te su kroz iskustvo sudjelovanja i stvaranja upoznali načine razumijevanja simbola i arhetipova, projektivne tehnike i uvidjeli potencijale stvaralačkog procesa i upotrebe art terapijskih tehnika i ekspresivnih medija.

Na stručnom usavršavanju sudjelovali su radni terapeuti DDZ-a Gabrijela Gavranović i Valentino Škiljan te predstavnica SDDH kao partnera na Projektu, psihologinja Dragana Budimir.

 

Tagovi: centri znanja

Partneri

  • SOIH
  • Strukturni fondovi
  • Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
  • Razvoj ljudskih potencijala
  • Grad Zagreb
  • Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva
  • EAMDA
  • HZZ
  • ZOSI
  • Pliva d.o.o.
  • Europska unija - Zajedno do fondova EU
  • Vlada RH - Ured za udruge
  • POSI
  • Treat NMD
  • Zaklada
  • Turistička zajednica grada Zagreba
  • Centar za rehabiltaciju Zagreb

Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Više informacija